Algemene voorwaarden van de online winkel
§ 1
Inleidende bepalingen
1. De online winkel drogeria.nl, beschikbaar op het internetadres www.drogeria.nl, wordt beheerd door Skiera Cosmetics BV, gevestigd in Den Haag, ingeschreven bij de Nederlandse Kamer van Koophandel onder BTW-nummer NL859198819B01, KVK 72689331.
2. Deze voorwaarden zijn van toepassing op Consumenten en regelen de voorwaarden en de procedure voor het sluiten van een Overeenkomst op afstand met een Consument via de Winkel.
§ 2
Definities
Verkoper - een natuurlijke persoon die zakendoet onder de naam Skiera Cosmetics BV, BTW NL859198819B01, gevestigd in Den Haag aan de Koperwerf 27, 2544EM, KVK-nummer 72689331.
Klant - elke entiteit die aankopen doet via de Winkel.
Ondernemer - een natuurlijke persoon, rechtspersoon of organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, die rechtspersoonlijkheid heeft volgens een specifieke wet en die zakendoet namens zichzelf, en die gebruikmaakt van de Winkel.
Winkel - de online winkel beheerd door de Verkoper op het internetadres www.drogeria.nl.
Overeenkomst op afstand - een overeenkomst die wordt gesloten tussen de Klant en de Verkoper binnen een georganiseerd systeem voor het sluiten van overeenkomsten op afstand (in de Winkel), zonder de fysieke aanwezigheid van partijen, met exclusief gebruik van een of meer middelen voor communicatie op afstand tot en met het sluiten van de overeenkomst.
Voorwaarden - deze Winkelvoorwaarden.
Bestelling - de wilsuiting van de Klant gedaan met behulp van het Bestelformulier en gericht op directe sluiting van de Koopovereenkomst voor een Product of Producten bij de Verkoper.
Account - het account van de Klant in de Winkel, waarin de door de Klant verstrekte gegevens worden verzameld, evenals informatie over de door de Klant geplaatste Bestellingen in de Winkel.
Registratieformulier - het formulier beschikbaar in de Winkel waarmee een Account kan worden aangemaakt.
Bestelformulier - een interactief formulier beschikbaar in de Winkel waarmee een Bestelling kan worden geplaatst, met name door Producten aan de Winkelwagen toe te voegen en de voorwaarden van de Koopovereenkomst, inclusief de leverings- en betalingswijze, te specificeren.
Winkelwagen - een element van de Winkelsoftware waarin geselecteerde Producten voor aankoop zichtbaar zijn, en waarin het mogelijk is om Bestellingsgegevens vast te stellen en te wijzigen, met name de hoeveelheid Producten.
Product - een roerende zaak/dienst die beschikbaar is in de Winkel en het onderwerp is van een Koopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper.
Koopovereenkomst - een overeenkomst voor de verkoop van een Product gesloten tussen de Klant en de Verkoper via de online winkel. Onder een Koopovereenkomst wordt ook verstaan - met betrekking tot de kenmerken van het Product - een overeenkomst voor het verrichten van diensten en een overeenkomst voor het uitvoeren van een werk.
§ 3
Contact met de Winkel
1. Adres van de Verkoper: Koperwerf 27, 2544EM Den Haag
2. E-mailadres van de Verkoper: [email protected]
3. Telefoonnummer van de Verkoper: +31624923140
4. SWIFT-bankrekeningnummer van de Verkoper: INGBNL2A. IBAN: NL41INGB0113662718
5. De Klant kan contact opnemen met de Verkoper via de adressen en telefoonnummers vermeld in dit artikel.
6. De Klant kan telefonisch contact opnemen met de Verkoper tussen 08:00 en 15:00 uur.
§ 4
Technische vereisten
Om van de winkel gebruik te kunnen maken, inclusief het bekijken van het assortiment van de winkel en het plaatsen van bestellingen voor producten, zijn de volgende zaken nodig:
a. Een eindapparaat met toegang tot internet en een webbrowser.
b. Een actief e-mailaccount.
c. Ingeschakelde ondersteuning voor cookies.
d. Geïnstalleerde FlashPlayer-software.
§ 5
Algemene informatie
1. De verkoper is in de ruimste zin van het woord niet aansprakelijk voor storingen, inclusief onderbrekingen in de werking van de winkel, veroorzaakt door overmacht, onwettige handelingen van derden, of incompatibiliteit van de online winkel met de technische infrastructuur van de klant, voor zover toegestaan door de wet.
2. Het bekijken van het assortiment van de winkel vereist geen accountregistratie. Het plaatsen van bestellingen door de klant voor producten in het assortiment van de winkel is mogelijk na het aanmaken van een account volgens de bepalingen van § 6 van het reglement, of door de noodzakelijke persoonlijke en adresgegevens te verstrekken die de uitvoering van de bestelling mogelijk maken zonder een account aan te maken.
De prijzen in de winkel worden weergegeven in euro's en zijn inclusief btw.
4. De uiteindelijke te betalen bedrag door de klant bestaat uit de prijs van het product en de kosten voor levering, waarover de klant wordt geïnformeerd op de pagina's van de winkel bij het plaatsen van de bestelling, inclusief op het moment van het uiten van de wil om een verkoopovereenkomst aan te gaan.
5. In het geval van een overeenkomst die een abonnement of doorlopende dienstverlening omvat, omvat de uiteindelijke (eind)prijs alle betalingen voor de afrekenperiode.
6. Als de aard van het onderwerp van de overeenkomst redelijkerwijs niet toestaat dat de uiteindelijke (eind)prijs eerder wordt berekend, zal informatie over de wijze waarop de prijs zal worden berekend, evenals over de kosten van transport, levering, postdiensten en andere kosten, worden verstrekt in de winkelbeschrijving van het product.
§ 6
Het aanmaken van een account in de winkel
1. Om een account aan te maken in de winkel, moet u het registratieformulier invullen.
2. Het aanmaken van een account in de winkel is gratis.
3. Het inloggen op het account gebeurt door de gebruikersnaam en het wachtwoord op te geven die zijn aangemaakt in het registratieformulier.
4. De klant heeft te allen tijde, zonder opgave van redenen en zonder kosten, het recht om zijn account te verwijderen door een passend verzoek aan de verkoper te sturen, met name per e-mail of schriftelijk naar de adressen vermeld in § 3.
§ 7
Bestelregels
Om een bestelling te plaatsen, dient u:
1. Inloggen op de winkel (optioneel);
2. Het product selecteren dat het onderwerp van de bestelling is en vervolgens op de knop "In winkelwagen" (of een equivalent) klikken;
3. Inloggen of de mogelijkheid gebruiken om een bestelling te plaatsen zonder registratie;
4. Als u hebt gekozen om een bestelling te plaatsen zonder registratie, vult u het bestelformulier in door de gegevens van de ontvanger van de bestelling en het afleveradres in te voeren, het type verzending te kiezen (wijze van levering van het product), factuurgegevens in te voeren indien deze verschillen van de gegevens van de ontvanger van de bestelling;
5. Klik op de knop "Bestellen en betalen"/klik op de knop "Bestellen en betalen" en bevestig de bestelling door op de link te klikken die per e-mail is verzonden;
6. Kies een van de beschikbare betalingsmethoden en betaal de bestelling binnen de aangegeven termijn, met inachtneming van § 8, punt 3.
§ 8
Aangeboden bezorg- en betaalmethoden
1. De klant kan kiezen uit de volgende bezorgmethoden voor het bestelde product:
a. Koerierszending
2. De klant kan kiezen uit de volgende betaalmethoden:
a. Elektronische betalingen:
- iDEAL
- PayPal
- Bancontact
- Przelewy24
- Betaalkaart
- Betalen via bankoverschrijving
- Betaal later
- Betaal nu
3. Gedetailleerde informatie over de bezorgmethoden en geaccepteerde betaalopties is te vinden op de website van de winkel.
§ 9
Uitvoering van de Koopovereenkomst
De Koopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper komt tot stand zodra de Klant een Bestelling plaatst via het Bestelformulier in de webwinkel, overeenkomstig § 7 van het Reglement.
- Na het plaatsen van de Bestelling bevestigt de Verkoper onverwijld de ontvangst ervan en neemt de Bestelling direct in behandeling. De bevestiging van ontvangst en acceptatie van de Bestelling wordt per e-mail verzonden naar het door de Klant opgegeven e-mailadres. Op het moment dat de Klant deze e-mail ontvangt, wordt de Koopovereenkomst geacht tot stand te zijn gekomen.
- Het Product wordt door de Verkoper verzonden binnen de termijn die vermeld staat in de productbeschrijving (onder voorbehoud van lid 5 van dit artikel).
- Bij een Bestelling van Producten met verschillende levertijden geldt de langste opgegeven levertijd. De Klant kan verzoeken om gedeeltelijke levering of levering in één keer zodra alle Producten beschikbaar zijn.
- De leveringstermijn gaat in:
- bij betaling per bankoverschrijving – vanaf de dag waarop het bankaccount van de Verkoper is bijgeschreven,
- bij elektronische betalingen – vanaf de dag waarop de Bestelling gereed is voor verzending.
- Bij een Bestelling van Producten met verschillende afhaaldatums geldt de langste opgegeven afhaaldatum.
- De Klant kan in dit geval Producten in delen afhalen (zodra ze beschikbaar zijn) of alle Producten tegelijk na volledige samenstelling van de Bestelling.
- De afhaaltermijn gaat in:
- bij betaling per bankoverschrijving, elektronische betaling of kaart – vanaf de bijschrijving op het account van de Verkoper,
- bij contante betaling bij afhalen – vanaf de dag van het sluiten van de Koopovereenkomst.
- Levering van Producten vindt plaats binnen Nederland en België, tenzij anders vermeld door de webwinkel.
- Levering aan de Klant is betaald, tenzij in de Koopovereenkomst anders is bepaald. De verzendkosten worden vermeld in de rubriek "Verzendkosten" en tijdens het bestelproces.
Niet-beschikbaarheid van het product en retourzending naar de Verkoper
- De webwinkel doet zijn uiterste best om ervoor te zorgen dat de weergegeven voorraadniveaus actueel zijn. Indien na het plaatsen van de Bestelling blijkt dat een Product niet beschikbaar is, informeert de Verkoper de Klant hiervan onmiddellijk per e-mail.
- Bij niet-beschikbaarheid van een Product vergoedt de Verkoper automatisch de kosten van het niet-beschikbare Product, uiterlijk binnen 7 dagen na kennisgeving aan de Klant. De rest van de Bestelling wordt uitgevoerd indien andere Producten beschikbaar zijn.
- Indien de zending naar de Verkoper wordt geretourneerd vanwege:
- het niet tijdig afhalen door de Klant,
- het verstrekken van een onjuist of onvolledig afleveradres,
- weigering van ontvangst zonder voorafgaande aanmelding van retour –
wordt de zending beschouwd als geretourneerd door toedoen van de Klant.
- In een dergelijk geval vergoedt de Verkoper alleen de kosten van de geretourneerde Producten, exclusief de verzendkosten, die zijn gemaakt bij de uitvoering van de Bestelling.
- Indien de zending om welke reden dan ook naar de Verkoper wordt geretourneerd, vergoedt de Verkoper automatisch de kosten van de geretourneerde Producten binnen 7 werkdagen nadat de retourzending in het magazijn is ontvangen.
- De Klant kan verzoeken om de geretourneerde zending opnieuw te laten verzenden; dit vereist echter:
- herbetaling van de verzendkosten,
- het verstrekken van een correct en volledig afleveradres.
§ 10
Herroepingsrecht
1. De consument heeft het recht om binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden af te zien van de verkoopovereenkomst.
2. De termijn voor uitoefening van het in lid 1 genoemde herroepingsrecht gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een door de consument aangewezen derde, anders dan de vervoerder.
3. In geval van een overeenkomst voor de levering van meerdere producten die afzonderlijk worden geleverd, in partijen of in delen, begint de termijn zoals vermeld in lid 1 te lopen op de dag na de ontvangst van het laatste product, de laatste partij of het laatste deel.
4. In geval van een overeenkomst voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode (abonnement), begint de termijn zoals vermeld in lid 1 te lopen op de dag na ontvangst van het eerste product.
5. De consument kan het herroepingsrecht uitoefenen door de verkoper een verklaring van herroeping te sturen. Het in acht nemen van de termijn voor herroeping van de overeenkomst is voldoende om de verklaring vóór het verstrijken van deze termijn te verzenden.
6. De verklaring kan elektronisch worden verzonden naar het e-mailadres van de verkoper.
7. In geval van elektronische indiening van een verklaring door de consument, zal de verkoper onmiddellijk een bevestiging van ontvangst van de verklaring van herroeping van de overeenkomst naar het door de consument opgegeven e-mailadres sturen.
8. Gevolgen van herroeping van de overeenkomst:
a. In geval van herroeping van een op afstand gesloten overeenkomst wordt de overeenkomst als nietig beschouwd.
b. In geval van herroeping van de overeenkomst zal de verkoper de betalingen voor het product die door de consument zijn verricht, onmiddellijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de verklaring van herroeping van de overeenkomst, terugbetalen, met uitzondering van de kosten van levering van het product.
c. De terugbetaling zal worden gedaan via een bankoverschrijving.
d. De verkoper kan de terugbetaling van betalingen opschorten totdat het product is ontvangen.
e. De consument dient het product onverwijld, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de dag waarop hij de verkoper heeft geïnformeerd over de herroeping van de overeenkomst, terug te sturen naar het adres van de verkoper zoals vermeld in deze algemene voorwaarden. De termijn wordt geacht te zijn nageleefd als de consument het product terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
9. Het recht om zich terug te trekken uit een op afstand gesloten overeenkomst geldt niet voor de consument met betrekking tot de overeenkomst:
a. waarvan het onderwerp een niet-geprefabriceerd item is, vervaardigd volgens de specificaties van de consument of bedoeld om aan zijn gepersonaliseerde behoeften te voldoen,
b. waarvan het onderwerp een item is dat wordt geleverd in een verzegelde verpakking en dat na opening van de verpakking om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet kan worden teruggestuurd, indien de verpakking na levering is geopend,
c. waarvan het onderwerp een bederfelijk item is of een item met een beperkte houdbaarheid,
d. voor de levering van diensten als de verkoper de dienst volledig heeft uitgevoerd met de uitdrukkelijke toestemming van de consument, die voorafgaand aan de uitvoering van de dienst is geïnformeerd dat hij zijn recht om zich terug te trekken uit de overeenkomst verliest,
e. waarvan de prijs of vergoeding afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarover de verkoper geen controle heeft en die zich kunnen voordoen voordat de termijn voor herroeping van de overeenkomst verstrijkt,
f. waarvan het onderwerp items zijn die na levering, vanwege hun aard, onlosmakelijk zijn verbonden met andere items,
§ 11
Klachten en garantie
1. De overeenkomst betreft nieuwe producten.
2. De verkoper is verplicht om de klant een product zonder gebreken te leveren.
3. In geval van een gebrek aan het gekochte product bij de verkoper heeft de klant het recht om een klacht in te dienen.
4. Klachten dienen schriftelijk of elektronisch te worden gemeld op de in deze algemene voorwaarden vermelde adressen van de verkoper.
5. Het wordt aanbevolen om de klacht onder meer een beknopte beschrijving van het gebrek, de omstandigheden (inclusief de datum) van het optreden ervan, de gegevens van de klant die de klacht indient, en het verzoek van de klant met betrekking tot het gebrekkige product op te nemen.
6. De verkoper zal onmiddellijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van het klachtverzoek, reageren op het klachtverzoek, en als hij dit niet binnen die termijn doet, wordt het klachtverzoek geacht gerechtvaardigd te zijn.
7. Goederen die in het kader van de klachtenprocedure worden teruggestuurd, moeten worden verzonden naar het adres vermeld in § 3 van deze algemene voorwaarden.
§ 12
Buitengerechtelijke geschillenbeslechting en vorderingen
1. Gedetailleerde informatie over de mogelijkheid voor de consument om gebruik te maken van buitengerechtelijke geschillenbeslechting en vorderingen, evenals de toegangsregels tot deze procedures, is beschikbaar bij de kantoren en op de websites van consumentenombudsmannen en maatschappelijke organisaties die belast zijn met de wettelijke bescherming van consumenten.
§ 13
Persoonlijke gegevens in de online winkel
1. De verkoper is de verwerkingsverantwoordelijke voor de persoonlijke gegevens van klanten die via de online winkel worden verzameld.
2. Persoonlijke gegevens van klanten die door de beheerder via de online winkel worden verzameld, worden verzameld voor de uitvoering van de verkoopovereenkomst en, indien de klant hiervoor toestemming heeft gegeven, ook voor marketingdoeleinden.
3. Ontvangers van persoonlijke gegevens van klanten van de online winkel kunnen zijn:
a. In het geval van een klant die in de online winkel gebruikmaakt van de bezorgmethode per post of koerier, verstrekt de beheerder de verzamelde persoonlijke gegevens van de klant aan de geselecteerde vervoerder of tussenpersoon die de verzending namens de beheerder uitvoert.
b. In het geval van een klant die in de online winkel gebruikmaakt van elektronische betalingsmethoden, verstrekt de beheerder de verzamelde persoonlijke gegevens van de klant aan de geselecteerde entiteit die deze betalingen in de online winkel verwerkt.
4. De klant heeft het recht om toegang te krijgen tot zijn gegevens en deze te corrigeren.
5. Het verstrekken van persoonlijke gegevens is vrijwillig, maar het niet verstrekken van de in de Algemene Voorwaarden vermelde persoonlijke gegevens die nodig zijn voor het sluiten van de verkoopovereenkomst, resulteert in het onvermogen om de overeenkomst te sluiten.
§ 14
Slotbepalingen
1. Overeenkomsten gesloten via de online winkel worden in de Poolse taal gesloten.
2. De verkoper behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in de Algemene Voorwaarden om geldige redenen, zoals wijzigingen in de wettelijke voorschriften, wijzigingen in betaal- en leveringsmethoden, voor zover deze wijzigingen van invloed zijn op de uitvoering van de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden. De verkoper zal de klant ten minste 7 dagen voor elke wijziging informeren.